söndag 22 april 2012

Tekniken slår tv

Jag har alltid älskat min Tv i sovrummet, den perfekta avkopplingen. Gubben å jag brukade alltid ligga i sängen på kvällarna å glotta på dumburken.
Men nu förtiden kollar jag i min mobil å gubben på sin surfplatta då undrar man om tv är på väg bort från våra hem o ersätts med nyare teknik.
En intressant liknelse upplevde  jag idag. Jag var med nathalies klass på loppis å vi hade fått en av 80talets toppprodukter en rosa väggtelefon med knappar å långsladd som nästan alla tonåringar hade på den tiden. Jag förklarade för ungdomarna som var med om hur stort detta var för oss på 80talet. Efter några sekunder säger en av grabbarna...men den kan inte vara svensk för sån kontakt funkar inte..... Haha ungen vet inte vad ett telejack är å hur kontakten ser ut.
Tänk om deras barn inte vet vad en tv är......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar